Eilinen ilta meni jälleen kerran nukkuessa, vaikka toisin suunnittelin. Heräsin kahdeksan aikaan illalla, ja huomasin että taas kerran on Salkkarit takana. Harmi vain, vaikka tuskinpa minä siinäkään niin kauheasti jälkeen jään... Samaahan se on päivästä toiseen, sekin. Olisinhan minä kerennyt muita ohjelmia katsoa, mutta päätin sitten, että nukutaan nyt kun kerran jo ollaan nukkumassa. Rattoisasti nukuin jonnekin kymmeneen saakka, jolloin heräsin taas. Vähän ennen kolmea sitten heräsin, enkä saanut enää millään unta. Nousin ylös, ja päätin alkaa katsomaan netistä Serranon perhettä ihan vain aikani vietteeksi. Mitäpä tässä muutakaan olisi tehnyt?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Ulkona on kylmä, kävin juuri vähän aikaa sitten parvekkeella. En tiedä, olisiko siellä muuten niinkään kylmä, pari kolme astetta siellä on pakkasta, mutta on niin kova ja kylmä tuuli, että ei ole ihmekään jos sinne kohmettuu. Mistähän suunnasta lie tuulee, en nyt ole ihan varma. Vettä tai jotain vastaavaa kuuluu tippuvan räystäältä, mutta lunta on kyllä maassa. Toivon vain, ettei tuo lumi taas kerran ota ja sula pois, koska sitten on joka paikka vettä ja loskaa täynnä eikä mistään tule mitään.

 

Hmm, isukki on noussut jo varhain ylös ja on lähdössä töihin. Tarkemmin sanottuna minä se hänet sinne töihin vien, sillä kuulemma ei viitsi vielä itse ajaa. Ehkä se onkin parempi, sillä olihan tuo putki sen verran pitkä että lienee viisainta pitää pari varopäivää ennen kuin autonrattiin lähtee. Olen tyytyväinen, että tämä päivä vihdoinkin koitti. Ajattelin jo, että onkohan siitä menemään vieläkään töihin tai haluaako se edes mennä töihin. Onneksi nyt kuitenkin tarttuu tuumasta toimeen.

 

Se käski minun käydä mummulla sen jälkeen, kun olen heittänyt sen töihin. Mummulta pitää kuulemma kysyä, josko sen pitää päästä kauppaan tai jonnekin. Ääh, minä kun ajattelin että saisin keskittyä itseeni ja kai tehdä tälle asunnolle sillä välin jotain kun vihdoinkin olen melkein koko päivän yksinäni. Täällä olisi pakko siivota taas pikku hiljaa ja yksi matto pitäisi pestä, koska kissa oli syönyt siikaa, ja oksentanut sen toisen makuuhuoneen pikkumatolle. Ei siinä sen suurempaa vaivaa ole kuin tyrkätä matto koneeseen – siinä se sitten on. Imuroida täytyisi ja keittiön lattia kai pitäisi pestä. Olohuoneen sohvat ja matto kai pitäisi imuroida ja täytyy nyt sitten katsoa noita kynnysmattoja sekä keittiön mattoja, että mitä niille tehdään. Saa nähdä, kuinka likaisia ovat nyt loppujen lopuksi, vaikka viimeiset muutaman päivän ne ovat olleet tiiviisti rullalla. Omat petivaatteet minun pitäisi vaihtaa, ja kai tyrkätä pesuunkin.

 

Tänään ajattelin myös mahdollisesti mennä taas kiertelemään kauppoihin. Eihän sitä tiedä, jos löydän jonkun kivan paidan itselleni. Tällaisilla ilmoilla niitä paitoja tosiaan tarvitsee, eikä ole aina kiva olla samoissa vaatteissa. Ei ainakaan minun mielestäni. Aivan varmasti tulen tarvimaan paitoja vielä siellä sun täällä, joten kai niitä saa olla. Sitä paitsi moni paita on ollut minulla niin sanotusti vuodesta toiseen, joten kai minä tarvin jotain uuttakin? Seppälästä löytää kivoja. Halosella näkyy olevan vain toppeja, mutta taidanpa mennä sinnekin katselemaan tänään.

 

Näyttää siltä, että ainoat suunnitelmani päivieni sisällöksi ovat aina mummulla käynti, siivoaminen ja kaupoissa katselu. Eipä minulla parempaakaan tekemistä ole. Saa myös nähdä, minä päivänä minä sinne pohjoiseen äitini luokse menen. Eilenhän ne olivat siellä selkeästi kaljottelemassa jonkun toisen asunnolla, ja niidenkään kaljoitteluista ei aina ota niin selvää. Sanon ihan suoraan, että minä en jaksa katsella (eikä minua myöskään kiinnosta katsella) kenenkään päissään oloja, oli siinä sitten kyseessä omat vanhempani tai jotkut muut. Lisäksi se mutsin mies on sellainen, että sen kanssa tulee väistämättä riita pystyyn, jos se on humalassa. Se saattaa myös äityä pätkimään äitiäni. Ja minä kun en sellaista katsele. Liekö sitten itsesuojeluvaiston puutetta, mutta ainahan minä olen väliin menossa. (Yleisesti ottaen tulen äitini miehen kanssa hyvin toimeen lukuunottamatta tosiaan sitä, kun sillä rupeaa isopyörä heittämään ja se rupeaa aggressiiviseksi. Silloin suutun minäkin.)

 

Tarkoitushan oli alunperin, että menisin sinne keskiviikkona, mutta sanoinkin tuossa isälleni että saapa nyt kerta kaikkiaan nähdä, milloin sitä sinnekin kannattaa mennä. Huvittaako tässä edes mennä mihinkään, tuntuu niin flunssaiselta olokin. Tokihan minä olen flunssassa yhtä hyvin täällä ja yhtä hyvin jossain muualla, samahan se sille tietenkin on. Mutta katsotaan nyt sitäkin.

 

Pitää kai sitten pikku hiljaa alkaa miettimään, mitä sieltä kaupasta pitää tänä päivänä tuoda tänne, jos täällä meinataan jotain muutakin laittaa leivän päälle kuin pelkkää ylähuulta.