Aikatauluni ovat näemmä taas muuttuneet ainakin jollain tavoin. Yritin kyllä nukkua taas kerran, mutta kun sitä unta ei vain kuulunut enää vaikka kuinka yritin… Heräsin noilta muutaman tunnin mittaisilta lepotorkuiltani joskus kahdentoista aikana illalla, tai yöllä. Olin ajatellut, että mahdollisesti nukkuisin aamuun asti, mutta ei. Sama juttu kuin aamulla – heräsin aikaisin, olisin halunnut nukkua, ei oikeastaan enää väsyttänyt, päätä ja silmiä särki – ja uni ei tullut. Alkoi ärsyttää. Näin kävi myös tänään.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Pyyhkäisin sitten pölyt huoneestani ja pesin pari koneellista pyykkiä. Kyllä, nyt on yö aika ja kaikkea – tai nythän ollaan aamussa – mutta aivan sama minulle. Naapurissakin pitävät sellaisia bileitä välillä että hyvä jos ikkunat kestävät ehjinä. :-D Ehkei aina, eikä minua haittaa vaikka metelöivätkin kun minulla ei ole mihinkään sen kummempaan menoa. Ainakaan toistaiseksi. Pesin täkin, joka haisi epäilyttävästi kissan pissalta. Mitä hemmettiä tuo kissa on oikeasti alkanut touhuamaan, kysynpähän vain? Muuten se on niin kiltti ja tälläkin hetkellä nukkuu ihan kiltisti minun sängyssäni. En tajua sen toimintaa, jotain ilkeilyähän tuo on. Niin, ja sitten pesin eräät petivaatteet. Nyt minulla on vielä yksi koneellinen pestävänä, ja varmaan kohta puolin pesen valkoisen takkini, jotta se olisi maanantaiksi sitten puhdas ja kuiva.

 

Isukki ryypiskeli eilen ja tänään. Ei siinä muuten mitään, mutta se oli taksia kiinni ottaessaan kaatunut naamansa asfalttiin, joten pientä mustelman poikasta naamassa alkaa näkyä. Kylläpä ne siitä sitten pois painuvat. Toivottavasti tuo viinanhimo nyt sitten tyssäsi tähän päivään, ei ole oikein mukava jos se jatkuu pitempään. Sillä kun nyt olisi se Harrikkakin maksettavana auton lisäksi. Eihän se auta, jos töitä on, ellei niitä tee.

 

Saimme nyt kuitenkin käytyä siellä autoverstaalla, serkkuni, isäni ja minä. Minähän sitä autoa sitten loppujen lopuksi ajoin, mutta eihän siinä mitään. Serkkuni päätti ostaa ne osat ja hakee kai huomenna ne sieltä. En sitten tiedä, käytänkö minä sitä siellä vai käyttääkö serkkuni isä sitä siellä, vai miten.

 

Alkaa muuten kyrpimään pikkuhiljaa, kun olen nyt tämän yön aikana saanut siivota tuon vessan ainakin kolme kertaa. Joku voisi kysyä, että miksi edes vaivaudun, mutta pakkohan se on, jos meinaan itsekin siellä käydä. Muutenkin olen vähän siistinyt paikkoja, vaikka minun jäljitäni ne sotkut eivät kyllä olleetkaan, ja tympäisi siivota. Mutta parempi ja mukavampi aina olla, kun on puhdasta. Tänään on kuitenkin juhlapäiväkin. Väittäisin nyt kuitenkin että imuroin tuossa aamupäivällä, jotta saan ylimääräiset roskat pois lattialta. Sittenpä en kyllä vaivaudu tekemään täällä yhtikäs mitään ennen tiistaita. Mahdollisesti loput pyykit pesen pois, niissä ei suurikaan vaiva ole.

 

Ajattelin, että tänään olisi sopiva päivä mennä kaupungille napsimaan niitä kuvia, joita olen tuossa jonkin aikaa jo suunnitellut. Siis ei missään tapauksessa vielä, koska ulkona on säkkipimeää enkä osaa säätää salamavaloa – kamerassa on ihan liikaa säätöjä minulle. Kuitenkin. Tarkoitus olisi ottaa kuvia kaupungin keskustasta ja tästä lähiympäristöstä, jotta voisin niitä sitten näyttää eräälle ystävälleni. Muutenkin tuo valokuvaaminen on minusta varsin mukavaa puuhaa. Parempaa ajanvietettä se ainakin on, kuin esimerkiksi ryypiskely.

 

Äitikin soitti. Mahdoin sillekin tiuskia melko paljon, ja sitten rupesi väsyttämään niin paljon, että meinasin tosissaan nukahtaa. Se kehotti minua tulemaan sinne, mutta mitä hemmetin apua minulle on sahata tässä edes takaisin? Sen mielestä minun kannattaisi muuttaa Ouluun, ja mahdollisesti aloittaa siellä joku koulu. Onhan se tietysti niinkin, saisin vähän niin kuin aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta on siinä omat ongelmansakin. Täällä on tottunut asioimaan ja olemaan, joten paikat ja systeemit ovat tuttuja. Pystynhän minä täälläkin aloittamaan ikään kuin puhtaalta pöydältä, jos lystään. Ja missä minä sitä paitsi asuisin? Mutsillako? Ei nyt kyllä tule kuuloonkaan. Jos minä johonkin muutan, tai vaikka Ouluun muuttaisinkin, niin kyllä se on sitten jo oman kämpän paikka. Ja sitä en rupea edes suunnittelemaan ennen kuin saan hieman sellaista tarpeellista, kuten astioita ja petivaatteita, en nimittäin todellakaan aikonut syödä suoraan kattilasta. (Ja tosiaan, se kattilakin olisi varmaan syytä hommata ihan ensin.)

 

Saan muuten edelleen puheluita tuntemattomasta numerosta, mutta en vastaa. Luulen tietäväni, että se on ehdottomasti T, koska kukaan muu ei ole minulle enää nykyisin tuntemattomalla soitellut. Tiedän, että esimerkiksi siskoni laittaa automaattisesti numeronsa näkyviin, mikäli en vastaa puhelimeen. Ja ei minulle oikeastaan kovin moni muu soita. Ihmiset tietävät laittaa minulle viestiä etukäteen ennen kuin soittavat, jos tuntemattomalla päättävät yrittää. Sama se minulle, antaa T:n vain soittaa ihan niin paljon kuin lystää, mutta onpa kyllä ihmeellistä ettei se vieläkään ymmärrä lopettaa? Sillä on ilmeisesti asiaan joku pakko mielle. Sääli.

 

Tänään – tai pitäisikö sanoa että eilen, varmaan, kun nyt kerran jo aamupuolella ollaan – eli siis lauantaina (ja nythän on jo sunnuntai) oli aluksi ihan hyvä ilma, mutta iltaa kohden sitten rupesi satelemaan vettä. Kylmäkin tuli. Serkkuni kanssa puhuimmekin, että kylläpä tosiaan tuli ikävänlainen ilma.

 

Mummulla käydessämme mummuni kysyi, että mitä aion ruveta elämäni kanssa oikein tekemään. Sanoin pyrkiväni johonkin kouluun/kouluihin, kunhan tuo vuosi tässä vaihtuu ja haut alkavat. Se piti ideaa ihan hyvänä, mutta sanoi että ehdottomasti en saa suuntautua ravintola-alalle, koska minusta ei kuulemma ole siihen. Anteeksi nyt vain, mutta mistä hemmetistä se sen tietää, mihin minusta on? Ehkä en ole sen mielestä kokin tyylinen, tai jotain? En ruvennut kyselemään mitään syvempiä tarkoituksia, hymähdin vain jotain vastaukseksi. Kyllä minä ruokaa osaan laittaa. Ja tykkäänkin jopa kokata. Mummu jotenkin perusteli tätä minun asiaani sanomalla, että serkkuni T (minulla on ainakin neljä serkkua isän puolelta, joiden nimi alkaa T:llä…) on leipuri-kondiittori linjalla, eikä aio tehdä sitä työkseen. Eiköhän leipurikondiittori ja ravintolakokki ole ihan kaksi eri asiaa…? No joo, mutta pitää sitä asiaa miettiä sitten lähempänä.

 

Ps. Minulle oli tullut kommentti, mutta sivusto ei jostain syystä suostunut aukaisemaan sitä millään. Latasi kuin viimeistä päivää, mutta ei loppuun asti. Sivusto tuntui muutenki hidastelevan… Kello on nyt kahtakymmentä vailla viisi aamulla. Saa nähdä, milloin saan tämän kirjoitukseni oikein lisättyä vuodatukseen. Koitin tässä myös, siirtyykö kone muille sivustoille, ja näkyy tekevän kuin tyhjää vain. Mikä tässä sivustossa TAAS maksaa?

 

Ps2. VIimeinkin näyttää toimivan.