Innostuin vastikään kirjoittamaan tänne noloista kokemuksistani, liittyen kaikkiin. Loin sille oikein kategorian, Tunnustukset. Kirjoittaessani tunnustusta tunnustuksen perään rupesin miettimään, mitä ihmettä Vuodatus.netin kirjoittajat tai lukijat oikein ajattelevat, jos eksyvät lukemaan minun sivujani? Mietin, että poistaisin jopa pari juttua tuolta välistä, ikään kuin hyvän maun ylläpitämiseksi. Jätin sen toistaiseksi tekemättä, ja mietiskelin vielä. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Sitten aloin miettiä, että täällä nyt kuitenkin on kaikenlaista kirjoitusta. Tämähän on nimenomaan Vuodatus.net, eikä esimerkiksi joku Siveyden Sipulien Supinakerho, joissa asioista täytyy puhua kuiskaten ja sitten tirskua päälle. Hyvä, minäkin tirskun joskus milloin mistäkin syystä, mutta niin… Tulin ajatelleeksi, että miksi minä en voisi kirjoittaa asioista sellaisina kuin ne ovat. Kelle minun tarvitsee tässä tekemisiäni kaunistella? Ei minun kuvaani ole tuossa etusivulla, tai missään muuallakaan täällä. Ei täällä kukaan tiedä, kuka minä oikeasti olen.

 

Tämäkö se nyt sitten on tätä suomalaista pidättyvyyttä? Että ei osata tai ei haluta ilmaista itseään, tai jos osataan ja halutaan, niin tuntuu, että siihenkin täytyy kysyä joku erityinen lupa?