Sunnuntai-iltana tylsistyin, ja lähdin käppäilemään kaupungille. Tarkoitus oli harrastaa liikuntaa, mutta sulloin jalkaani korkeakorkoiset nilkkurit ja farkut. Ei siis ihan perus lenkkeilykamaa, oletan. Jalkani suuntasivat kaupungille, mutta oikeastaan mihin muuhunkaan suuntaan minä noissa tamineissa olisin osannut lähteä. Pururata tuntui silloin ihan vieraalta ajatukselta, yllätys. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Aleksi13- kaupan näyteikkunassa on ollut esillä aivan ihana harmaapohjainen takki, jossa on tummia kuvioita. Takki on pituudeltaan hieman polven yläpuolelle jäävä, yläosasta istuva ja varsinainen helmaosa on kellomainen. Vyötärön kohdalla on takkiin kuuluva vyö. Takin harteilla on valkoinen kolmiohuivi. Ihana yhdistelmä, minun mielestäni. Oikein muodikas ja syksyyn sopiva. Saattaa kuulostaa mummomaiselta, mutta joka tämän mallinuken on nähnyt, ei voi sanoa niin. Pidemmittä kehuitta voinen myöntää, että olen haaveillut sekä takin että huivin ostamisesta.

 

Huvikseni päätin sitten kävellä kaupan kulmille nuuskimaan. Ja mikä olikaan takin hinta? Laadukas on tietysti aina kallista, mutta toisaalta 89,90 euroa on takista aika paljon. Vaatevarastostani tietävä ei voi tietenkään olla vertaamatta hintaa pitkään turkiskauluksiseen villakangastakkiin, jonka ostin Haloselta. Takki oli alennuksessa 160 euroa, alkuperäiseltä hinnaltaan yli 200. Joskus hinnalla ei tunnu olevan väliä, mutta joskus ihminen on automaattisesti hieman enemmän varoissaan kuin toiste.

 

Huivin hintaa en muista, mutta ei sekään ihan ilmainen ollut. Taidan käydä tarkistamassa huivin hinnan, ja jollei se ole aivan mahdoton, käyn sen sieltä hakemassa. Minun tuurillani huivi on luultavasti aitoa turkista, ja maksaa omaisuuden. Takin hinta oli kyllä todellinen shokki minulle. Ja harmitus. Närästää, ihan valtavasti. Tuon mallinen takki teki minuun kuitenkin lähtemättömän vaikutuksen, joten yritän etsiä vastaavantyylistä takkia jostain muualta. Värin ei ole pakko olla harmaa, oikeastaan mikä tahansa kelpaa, kunhan väri ei ole musta. Mustia takkeja minulla on ennestäänkin jo. Oikeastaan villakangastakkikokoelmaan pitäisi ehdottomasti saada valkoista ja vaaleanpunaista, sillä mustia minulla on peräti kolme.

 

Luin juuri kirjoittamani. Pistää miettimään, onko minulla jokin pakkoneuroosi vaatteista?