Koska en vielä lähtenytkään yhtään mihinkään, vaan vasta reilun tunnin päästä, niin päätin lisätä vielä yhden kirjoituksen. Saapa nähdä, saako se nyt sitten viimeiseksi ennen tulemistani pois... :-D Kaikki varmaan seuraavat tätä erittäin jännittyneinä. :-D

 

Niin, kerroinhan jo tuossa aiemmin yhdestä valitettavasta tosiasiasta, eli siitä että Kahvi pisti välinsä poikki minun kanssani, koska eräs T on väittänyt hänelle minun puhuneen hänestä jotain paskaa. T siis toisin sanoen löi sanoja minun suuhuni - sellaisia sanoja, joita en ole tosiaankaan lausunut. Ärsyttää tuollainen toiminta, ja sitten ärsyttää entistä enemmän se, että yhtä kyllä kuunnellaan vaan ei toista - niin kuin Kahville tuossa jo ilmoitinkin. Kahvin kanssa siis en ole ollutkaan tekemisissä, kuten aiemmassa kirjoituksessani taisin jo mainita... Ajattelin, että T:kin jättää minut asian tiimoilta rauhaan, mutta valitettavasti se ei ollut niin.

 

A soitti minulle jokin aika sitten toivottaakseen hyvää yötä. Sanoin, ettei ole enää paljoa aikaa ennen kuin lähdemme. Sanoin, että minulla ei ole puheaikaa, mutta ainakin soitan sitten laivan puhelimesta jos ei muualta. Sanoin myös, että en tiedä toimiiko puhelimeni saavuttaessa Viron puolelle, luultavasti ei toimi. A käski soittaa asiakaspalveluun, ja lupasin soittaa, mutta sinne soittaminen maksaa eikä minulla ole sitä puheaikaa paljoa. Voisin kyllä vielä tarkistaa sen netistä. No, puhuessani A:n kanssa viimeisimpiä lauseita tälle iltaa puhelimeeni tuli koputus. Toisella linjalla yritti soittaa joku tuntemattomasta numerosta. Toivotimme A:n kanssa hyvät yöt ja vastasin puheluun.

 

Se oli virhe, sillä T:hän se siellä oli valistamassa minua siitä, että tahtoo puhua Kahvin kanssa nyt eikä viidestoista päivä. Sikäli turhaa, sillä minulla ei enää ole koko ihmisen numeroita. Poistin ne eilen, koska koin ettei niille ole enää käyttöä. Sanoin sen T:llekin, mutta se ei tuntunut ymmärtävän koko asiaa. Jankutti vain, että "Aijaa, sä menit sitten poistamaan sen numeron." Sanoin, että niinpä menin, ku en sillä kerran mitään tee. T:n mielestä minun olisi pitäny alkaa metsästämään Kahvin numeroa muilta ihmisiltä. Sanoin vain, että soitapas hetken päästä uudelleen. Enkä soittanut yhtään mihinkään kysyäkseni Kahvin numeroa. Sen sijaan laitoin koko puhelimen kiinni.

 

En minä "pelkää" asioiden selvittelyä, sillä en ole tietääkseni tehnyt tässä mitään väärää, enkä toiminut T:n kertomalla tavalla. En yksinkertaisesti vain jaksa setviä koko asiaa, joka tuntuu koko ajan paisuvan entistä enemmän niin kuin pullataikina. Toisekseen Kahvi teki minulle eilen ihan selväksi, ettei halua olla kanssani tekemisissä, joten en minä rupea hänen elämäänsä väkisinkään tunkemaan. T sanoi haluavansa meidät molemmat samaan aikaan neuvotteluun selvittämään tätä asiaa. Minusta tässä ei ole mitään sen kummempaa selvitettävää, ajatelkoon nyt molemmat sitten tahoillaan ihan mitä lystää. Kaipa nuo toisensa saavat kiinni ihan siitä huolimatta, olenko minä paikalla vai en. Siis jos nyt ajatellaan, että niillä on keskenään puhuttavaa. Ja nyt tähän väliin erittäin syvä huokaus...

 

M tuossa heitti, että ollaanhan "me" tehty jo yksi asia selväksi välillämme, siis sellainen, ettei muuteta minnekään "betonilähiöön" asumaan, eli siis Helsinkiin, Vantaalle tms. paikkoihin. Sanoin, että eipä oltu aiemmin, mutta nyt ollaan, enkä sellaiseen kyllä haluaisikaan. Olen kyllä ollut Helsingin ja Vantaan betonilähiöissä ihan tarpeeksi - sitä en kylläkään M:lle sanonut, koska se ei sillä tiedolla mitään tee tässä vaiheessa. :-D Jos nyt menneitä aikoja ajattelee, niin onhan se sen kannalta tietysti aika oleellista, sillä paljon olen molemmissa liikkunut vaikka en asu lähelläkään kumpaakaan. No, kuitenkin. Vitsillähän M vain heittää tuollaisia, mutta on kyllä tullut selväksi että se oikeasti on kiinnostunut minusta ja ajattelee jo mahdollista tulevaisuutta minun kanssani. Ihan lämmittävää, mutta entäs A? No, ainakaan S ei enää taida häiritä minua.