Yleisesti ottaen olen hyvin tunnollinen ja varovainen liikenteessä, kuljin sitten yksin, kaksin, kolmin tai isommalla porukalla. Alkoholia juon ehkä kerran kaksi vuodessa peräti pari lasillista, enkä tietenkään aja autoa jos olen väkevämpiä nauttinut. Yritän huomioida muunkin liikenteen aina mahdollisimman hyvin. No, tekevälle kuitenkin sattuu.

 

Eli siis taisi olla ihan tätä viime kesää, kun tämä tapahtui. Oli viikonloppu, ja kello oli jo jonkin verran... Myöhä kuitenkin, ja ihmisiä oli jo kapakoissa. Eräs ihminen kuitenkin suunnilleen väkipakolla "kiristi" minut rattiin (siis ei sanan varsinaisessa muodossa, kuten varmaan ymmärsittekin) ja lähdin sitten ajamaan häntä. Ajoimme yksisuuntaista katua, jonka varrella baari sijaitsi. Luojan kiitos, sentään oikeaan suuntaan. ^^ Olin hieman pahalla tuulella ja väsymyskin painoi, koska olisin mielummin mennyt nukkumaan kuin toimittanut "juoppokuskin" virkaa, vaikkakin vain yhdelle ihmiselle.

 

Ajoin kadun reunassa oleviin ruutuihin, jotka olivat kadun kulkusuunnan suuntaisesti oikealla puolella. Ensimmäisessä ruudussa oli auto, joten ajoin sen perään. Kun sain ajettua ruutuun, huomasin, että olin niin turkasen lähellä edelle parkkeerannutta autoa. Takana ei näkynyt valoja tai mitään, enkä edes huomannut että siihen olisi tullut auto. Peruutin kuitenkin menemään varomattomasti, ja puskurini osui takanolevaan taksiin. Taksikuski oli melko äkäinen. Hän oli tosin ajanut taksinsa osaksi ruutuni puolelle, mutta tietysti minun alkaessani huomauttaa asiasta, hän kimmastui.

 

Noloa oli se, että taksikuski oli/on isäni tuttava. ^^